Islam is Universal, Islam for all!!!

"Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong agamaKu, nescaya Aku akan menolongmu serta meneguhkan kedudukanmu." Surah Muhammad:7

Saturday, February 6, 2010



Buka Hati, Buka Minda....

Keranamu kami mendakap tuah, keranamu kami bebas merdeka, keranamu kami......
Siapa tidak tahu lagu tu kan, budak kecik umur 3 tahun pun dapat hafal. Lagu patriotik ni pernah popular pada 3-4 tahun yang lalu. Agak-agaknya hampir seluruh rakyat malaysia hafal lagu ni tak kira golongan muda mahupun tua. Tapi pernahkah kita terfikir makna lagu ni???
Dalam lirik lagu ni menyatakan karana Malaysialah kita(rakyat malaysia) bebas merdeka, kerana Malaysialah kita dapat menikmati hidup yang aman damai dan sentosa, dan kerana Malaysialah kita mendakap tuah... dll lagi la.
Tanpa kita sedar lagu yang sering berkumandang di tv, radio mahupun dari mulut kita sendiri boleh membawa kita kepada kekufuran malah mensyirikkan Allah, Tuhan sekalian alam. Kerana kita tahu hanya Allahlah yang mentadbir suluruh alam ini, maka hanya kerana Allahlah kita dapat menikmati kehidupan yang aman damai di negara Malaysia. Oleh itu hanya Allah sahajalah yang layak dipuji dan diagung-agungkan.
Buka minda, buka hati... Mudah-mudahan kita sentiasa berada di jalan yang benar dan diredhai.

No comments:

Post a Comment