Islam is Universal, Islam for all!!!

"Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong agamaKu, nescaya Aku akan menolongmu serta meneguhkan kedudukanmu." Surah Muhammad:7

Thursday, April 1, 2010

QIAM KRU TUARAN KALI-3, 2010

27-28 Mac
Masjid An-Nur, Tuaran

Alhamdulillah, Kelab Remaja Ukhuwwah cawangan Tuaran berjaya melaksanakan Qiam kali ini dengan bertemakan Maulidur-Rasul 'Sunnah Rasulullah'. Antara fokus ceramah yang disampaikan ustaz Satar ialah :

Nabi SAW pernah bersabda ; “Barang siapa yang mengikuti sunnahku, bererti dia cinta kepadaku. Dan barang siapa yang cinta kepada ku, maka akan masuk syurga bersamaku.”

Apa yang istimewanya pada Qiam kali ini ialah KRU dengan bantuan PSS mengadakan jamuan khas buat adik-adik KRU sempena meraihkan adik-adik KRU yang berjaya menduduki peperiksaan PMR, SPM, dan STPM 2009.

Terima kasih kepada pihak PSS yang telah membuat kejutan yang tidak disangka-sangka untuk adik-adik KRU. Semoga segala usaha PSS ini dapat menjadikan batu lonjatan kepada adik-adik yang akan menduduki peperiksaan UPSR, PMR, SPM, mahupun STPM pada tahun ini untuk lebih berusaha ke arah kejayaan dan memajukan diri dalam kehidupan serta demi agama Islam yang tercinta. Terima kasih juga kepada individu yang sudi sponsor kek. Tahun depan sponsorlah lagi.


Sahabat-sahabat PMR, SPM, dan STPM yang tidak hadir/lewat bolehlah copy kek ni untuk kenang-kenangan. Hehe...


Calon muslimin yang diraih bersama Presiden PSS Tuaran.


Calon muslimat yang diraih bersama Timbalan Presiden PSS Tuaran.


Sedapnyaa..

No comments:

Post a Comment